Naprawy układu kierowniczego
Podczas napraw: wymieniamy drążki i końcówki drążków kierowniczych, zwrotnice, przeguby, płyn wspomagania i inne.
Regenerujemy i wymieniamy maglownice, pompy wspomagania.
Układ kierowniczy przy pomocy wielu elementów od koła kierownicy i kolumny kierowniczej począwszy, pozwala kierowcy zmieniać kierunek jazdy. Bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów bezpośrednio zależy od jego stanu technicznego. Układy kierownicze stosowane obecnie w samochodach są zwykle wyposażone we wspomaganie, aby nie siłować się z kierownicą.
Usterki układu kierowniczego nie powstają nagle, kierowca zwykle ma czas aby zareagować na zaobserwowane stuki, wycieki płynu z przekładni, problemy z prowadzeniem samochodu, zbyt duży ruch jałowy kierownicy, metaliczne stuki itd. Układy kierownicze są wrażliwe również na wszelkie zmiany fabrycznych parametrów jezdnych, związanych z szerszymi oponami, niższymi sprężynami, oraz w związku z zastosowaniem amortyzatorów o twardszej charakterystyce. W tych przypadkach powstają dodatkowe opory i przeciążenia, które skracają żywotność układu, prowadząc do częstszych napraw.
Warto wziąć pod uwagę fakt, że jego naprawy wymagają ustawienia geometrii i powinny być wykonane prawidłowo wg zaleceń. Nasz serwis wykonuje je na profesjonalnym skomputeryzowanym urządzeniu diagnostycznym dobierającym odpowiednie parametry dla poszczególnych modeli Renault.
Przy zapytaniach Klientów o cenę naprawy wymagającej wykonania geometrii sumujemy obie ceny. Natomiast w wielu innych warsztatach Klienci uzyskują informacje o cenie samej naprawy bez geometrii, która jest niższa niż prawidłowo skalkulowana. Nie powinno się wyrazić zgody na naprawę w warsztacie, który nie zrobi geometrii ze względu na daleko idące konsekwencje dla bezpieczeństwa, prowadzenia pojazdu, zużycia opon i inne.
Gdy tylko zauważą Państwo jakieś usterki układu kierowniczego samochód powinien szybko znaleźć się w naszym serwisie zdiagnozujemy i naprawimy – zapraszamy.