Serwis klimatyzacji
Podczas przeglądów i napraw klimatyzacji w samochodach marki Renault: odgrzybiamy układ, wymieniamy filtry przeciwpyłowe, sprawdzamy szczelność, uzupełniamy czynnik chłodzący (nabijamy klimatyzację) według norm Renault, oczyszczamy czynnik chłodzący, wykonujemy przegląd sprężarki klimatyzacji, skraplacza i parownika. Badamy skuteczność chłodzenia klimatyzacji. W przypadku napraw wymieniamy chłodnice, parowniki, skraplacze, przewody klimatyzacji, oraz w związku z wysoką ceną regenerujemy sprężarki.
Serwis klimatyzacji Renault w Warszawie
Regularne raz w roku czyszczenie klimatyzacji poprawia komfort jazdy i zapobiegają większym awariom oraz wydatkom na naprawy.
W chwili obecnej większość samochodów wyposażonych jest w klimatyzację. Klimatyzacja to nie tylko chłodzenie gorącego powietrza w lecie, to również na co warto zwrócić uwagę zdolność do oczyszczania i osuszania powietrza z nadmiaru wilgoci. Przydaje się to szczególnie w porze jesiennej kiedy parują szyby i ubranie jest wilgotne. Wskazane jest odgrzybienie systemu klimatyzacji raz w roku, aby pozbyć się nieświeżego zapachu. Warto zwrócić uwagę na fakt, że układy klimatyzacji podczas letnich upałów są bardzo przeciążone. Dzieje się tak szczególnie w przypadkach gdy auto parkowało długo na słońcu, lub podczas powolnej jazdy w korkach. Dodatkowym utrudnieniem dla jej pracy jest rozgrzane do kilkudziesięciu stopni powietrze pobierane spoza samochodu, które powoduje że sprężarka klimatyzacji ciągle pracuje, obciążając dodatkowo silnik i zwiększając zużycie paliwa. Warunki te są powodem, że wielokrotnie Klienci zgłaszają nam niższą skuteczność chłodzenia klimatyzacji. Można w tej sytuacji ją poprawić uruchamiając pobieranie powietrza ze środka samochodu, które jest już częściowo schłodzone. Te same warunki są powodem, że Klienci narzekają również na klimatyzację automatyczną, która powoduje bardzo silną pracę nawiewów i w następstwie często ich przeziębienia. Można w tej sytuacji zrezygnować z regulacji automatycznej ustawiając parametry pracy, które będą dla nas optymalne. Każde zmniejszenie siły nawiewu lub zmiana kierunku spowoduje przejście na tryb manualny, można wtedy nawet podwyższyć zadaną temperaturę. Po pewnym czasie, gdy wnętrze osiągnie oczekiwaną temperaturę można powrócić do sterowania automatycznego.